HOME RENT FRED, VW T4

Fred, VW T4

5/5 (8 Reviews)
Oberbüren, CH
Rented out by Michelle und Patrick

Campervan
3 seats
3 sleeping spots

  • Binding booking request

    The lender has 24h to accept your booking request. More about booking method

  • Top Lender

    Top lenders have a high acceptance rate and very good ratings.

  • Standard cancellation policy

    Cancel for free up to 60 days prior to the trip. More about cancellation policy


Description

Fred, der freche knallgrüne VW ! Während dem Corona-Lockdown haben wir unseren Traum vom #vanlife verwirklicht und unseren eigenen VW T4 liebevoll ausgebaut. Mit dem Frosch fahren wir entlang den Küsten, auf der Suche nach den perfekten Wellen oder kurven die Pässe der Schweiz ab. Unser Fred bietet viel Stauraum, ein bequemes Doppelbett und eine kleine Küche. Wir haben Ihn so ausgebaut, dass man möglichst wenig umstellen muss und sogar bis zu dritt drinnen schlafen kann (2 Erwachsene und 1 Kind). Mit einem Doppel-Gaskocher kann man drinnen oder draussen kochen. Zusätzlich haben wir eine Kompressor Kühlbox und zwei Batterien für euere elektronischen Geräte und genügend Beleuchtung. Unsere Isolierung sorgt für eine Frische im Sommer und eine warme Nacht in kühleren Regionen. Zudem stellen wir euch das gesamte Campingmaterial zur Verfügung, sodass Ihr an nichts denken müsst. Erlebt euere Ferien in einem heimeligen, einzigartigen und stylischem Büssli! Geniesse mit unserem Fred deinen Urlaub und das #vanlife. Unser Fred auf Instagram: @adventure_expetition


Vehicle
Brand, Type
VW T4
Registration date (year)
1997
Driver's licence
B
Gearbox
Manual
Number of gears
5
Fuel
Gas
Mileage
250000-300000 km
Allowed total weight in tons
2.8 t
Additional attributes
Rear view camera
Power steering
Anti-skid-system
Central locking
Show all

Equipment
Bathroom
Basin
Outdoor shower
Cooking
Gas cooker for outside
Cool box
Sink
Show all
Water
Fresh water tank
Waste water tank
Water canister
Camping furniture
Camping table
Camping chairs
Power
Cable reel (outside)
Power supply
Cable reel
Show all
Traveling and driving
Tinted windows
USB
CD Player
Show all
Show complete categories

Extras
Interior cleaning
per booking
CHF 150 per booking
Bettzubehör (zwei Decken und Kissen)
per booking
CHF 80 per booking

Prices and discounts

Main season

Jul - Aug

Off season

May - Jun,

Sep - Oct

Winter season

Nov - Apr

Price per night CHF 130 CHF 125 CHF 120
Minimum rental period 2 Nights 2 Nights 2 Nights
Main season (Jul - Aug)
Price per night CHF 130
Minimum rental period 2 Nights
Off season (May - Jun, Sep - Oct)
Price per night CHF 125
Minimum rental period 2 Nights
Winter-season (Nov - Apr)
Price per night CHF 120
Minimum rental period 2 Nights

Rental Terms
200 free kilometers included per rental night
20 years minimum age of renter
Smoking not allowed in the vehicle
Animals are allowed by agreement
Parking spot available during rental
2 years length of driving license possession

Insurance
Roadside assistance
Not included in the price
Interior insurance
Included in the price
Deductible (casco)
CHF 200
Deposit
CHF 300
Payment method of deposit
TWINT
Bank transfer
Cash

Handover times
This vehicle allows early pickup / late dropoff at an extra cost.
Pickup times
Mon - Sun 06:00-22:00
Early Pickup
Pickup before 2 pm + CHF 62.50
Dropoff times
Mon - Sun 06:00-22:00
Late Dropoff
Dropoff after 11 am + CHF 62.50
Early Pickup
Pickup before 2 pm + CHF 62.50
Late Dropoff
Dropoff after 11 am + CHF 62.50
Pickup times Dropoff times
Mon - Sun 06:00-22:00 06:00-22:00

5/5 (8 Reviews)
Kathrin
August 2021
Der Bus ist liebevoll umgebaut und wir haben auch super darin geschlafen. Er ist schon in die Jahren gekommen und hat hier und dort ein paar Macken. Aber Michelle und Fabian kümmern sich gut um ihn!
Adrian
July 2021
Seher freundlich 👍🏽
Lilian
June 2021
Wir waren zu zweit eine Woche in Frankreich mit Fred unterwegs. Es hat alles super geklappt. Michelle war sehr freundlich und hat uns jederzeit geholfen. Gerne buchen wir den Van wieder einmal :)!
Show more reviews

Michelle und Patrick
Private lender Top Lender
Verified by MyCamper
Personal information checked Registration document checked
Languages
German English
Member since October 2020
Hey! Ich, Michelle und mein Freund bauten 2020 vor den Sommerferien unseren spontan gekauften VW T4 um, ein wahrgewordener Traum. Für uns beide war dies ein völlig neues Abenteuer, da wir kaum handwerkliche Erfahrung hatten, jedoch alles selbst liebevoll ausbauten. Diese interessante Herausforderung dauerte ca. 2 Monate und wir konnten unsere ersten Ferien an der Westküste Frankreichs geniessen. Viele Stunden investierten wir in unseren Fred ob, planen, nähen oder bauen, wir hatten spass. Unser gemütliche und liebevoll gestaltete Van soll jedoch nicht nur herumstehen, sondern viele Abenteuer erleben. Daher haben wir uns entschieden Ihn auf myCamper zu vermiete. Meldet euch bei Interesse, wir freuen uns unsern Van, euch Reisebegeisterten zu vermieten.

Location
Oberbüren SG
You're going to receive the address when the booking is confirmed
CHF 125 per night
Min. 2 nights

Travel date

The lender has 24h to accept the booking request.
Do you have any questions? Contact the lender now

Stay safe

Additional drivers are covered for free at MyCamper
Roadside assistance and interior insurance can be added during checkout.