HOME RENT HARALD
Campervan
3 seats
2 sleeping spots
Marino
Marino

  • Standard cancellation policy

    Cancel for free up to 60 days prior to the trip READ MORE


Description

Mein Harald ist ein Selfmadevan und ich habe ihn gebaut um Freiheit zu geniessen. Ich kann einsteigen losfahren und einfach hin wo ich möchte, ohne dass ich irgend was sonst organisieren muss. Wenn auch du diese Freiheit und Unabhängigkeit geniessen möchtest, dann bist du mit Harald bestens dafür gerüstet. Harald ist meiner Meinung nach sehr geeignet für Naturfreunde, da er ohne Probleme mehrere Tage autark stehen kann, da die installierten Solarpanelen und Zusatzbatterie genügend Strom liefern, um die Kühlbox und die Innenbeleuchtung zu betreiben und auch Alltagsgeräte zu laden. Das Bett ist ausziehbar und bietet mit einer Breite von 120 cm Platz für zwei Personen. Dazu gibt es eine gute Innenbeleuchtung und viel Stauraum für Kleider und sonstige Utensilien. Zudem verfügt der Bus über Lavabo mit fliessend Wasser, welches aus einem 30-Liter Tank kommt und in einen 30-Liter Abwassertank fliesst. Auf dem Dach ist neben den Solarpanelen auch noch eine Dachbox montiert, in welcher auch der Campingtisch verstaut ist. Ausserdem verfügt Harald über eine Dieselstandheizung und eine 270° Markise, welche 11 m2 überdeckte Fläche bietet und in wenigen Minuten aufgebaut ist. Geschirr für bis zu vier Personen ist ebenfalls im Van vorhanden. Zusätzlich ist hinten ein Veloträger für zwei Bikes montiert. Instagram: _harald_05


Vehicle
Brand, Type
Ford Transit 280 S
Registration date (year)
2005
Driver's licence
B
Gearbox
Manual
Number of gears
5
Fuel
Diesel
Fuel consumption per 100 km
8 l/100km
Capacity of fuel tank
60 l
Mileage
50000-100000 km
Lenght in metres
3.5 m
Width in metres
2 m
Allowed total weight in tons
2.8 t
Performance in horse power
105 PS
Cylinder capacity in litres
2.2 l
Additional attributes
Power steering, Auxiliary heating, Anti-skid-system, Central locking

Equipment
2 sleeping spots
Solar panel, Power supply, Extra battery
1-burner stove
Cool box
Sink
Outdoor shower, Basin
Heating
Tinted windows, Roller blinds, Curtains
Indoor table
Radio, USB, CD Player, MP3
Dishes
Camping table
Camping chairs
Bike rack, Cargo carrier, Roof rack
Fresh water tank, Waste water tank
Winter tires, Winter ready
Gas bottle, Gas cooker for outside, Awning, Camping light, Cable reel

Terms
Main season (Jul - Aug)
110 CHF per night
Min. 2 nights
Off season (May - Jun & Sep - Oct)
100 CHF per night
Min. 2 nights
Winter-season (Nov - Apr)
100 CHF per night
Min. 2 nights

Rental Terms
Free kilometers included per rental night
Unlimited
Animals allowed
By agreement
Smoking allowed
No
Minimum age of renter
20 Years
Min. length of driver's licence possession
2 Years
Parking spot available during rental
Yes

Insurance
Insurance
MyCamper-Baloise insurance
Roadside assistance
Roadside assistance not included
Deposit
CHF 1’000
Deductible (casco)
CHF 200
Interior insurance
Optional
Payment method of deposit
Cash
TWINT
Bank transfer

Extras
Standheizung
CHF 8 Daily

Handover times
From to
Monday 06:00 22:00
Tuesday 06:00 22:00
Wednesday 06:00 22:00
Thursday 06:00 22:00
Friday 06:00 22:00
Saturday 06:00 22:00
Sunday 06:00 22:00

Cancellation policy

Renters can cancel their booking free of charge up to 60 days before the start of the rental period. Up to 30 days before the start of the rental period, 60% of the rental fee will be charged to cover lender's fees, insurance costs and MyCamper service fees; less than 30 days before the start of the rental period, the full amount will be charged.


1 Review

Florian
November 2020
Harald ist ein sehr schöner und clever ausgebauter Van. Mit der Buchung und der Übergabe hat alles hat tiptop geklappt. Marino war sehr unkompliziert und hat während der Reise immer sehr schnell auf Fragen geantwortet. Gerne wieder :)


Verified by MyCamper
  • Personal information checked
  • Phone number confirmed
  • Email address confirmed
  • Registration document checked
  • Verified user
Private lender

Marino

Udligenswil LU

Verified by MyCamper
Hallo Ich habe mir einen Bus gekauft und diesen im letzten Frühjahr zu einem Campervan umgebaut. Nun möchte ich diesen gerne vermieten, damit ich nicht die gesamten Kosten alleine tragen muss und um zu sparen für den nächsten Camper. Ich habe diesen Sommer bereits eine ausgiebige Testreise mit meinem Selfmadecamper unternommen und anschliessend noch ein zwei Korrekturen vorgenommen. Nun bin ich sehr zufrieden mit dem Ausbau und habe das Gefühl, dass er sogar besser ist, als viele gekaufte Campervans.
Member since
October 2020
Language
DE

Location

Honau LU

You're going to receive the address when the booking is confirmed
CHF 100 per night
Min. 2 nights

Your Journey

A booking request is nonbinding and doesn't incure any costs

Stay safe


Additional drivers are covered for free at MyCamper

Roadside assistance and reduction of deductible can be added during checkout

Similar vehicles

Close to Honau LU