HOME RENT FORDUNTERWEGS
Campervan
3 seats
2 sleeping spots

  • Binding booking request

    The lender has 24h to accept your booking request. More about booking method

  • Standard cancellation policy

    Cancel for free up to 60 days prior to the trip. More about cancellation policy


Description

Als Schreiner habe ich meinen Ford Transit mit viel Herzblut zu einem Camper umgebaut. Es befinden sich viele schöne Schreinerdetails. Dieser Camper ermöglicht es dir sehr kurzfristig aus dem Alltag auszubrechen und günstige Ferien zu geniessen. Der Camper verfügt über folgende Einrichtungen. Bett für 2 Personen. Mir war es wichtig die 140x200cm grosse Matratze in einem Stück zu platzieren. Natürlich bedient der Camper genügend Platz für Stauraum und einem Campingtisch. Ein WC oder Dusche befindet sich nicht im Camper. Ist auch besser so. Fahrmöglichkeit für 3 Personen. Gerne möchte ich meine Camper mit euch teilen und freue mich euch kenne zu lernen. Denn das Reisen ist das schönste. fordunterwegs.


Vehicle
Brand, Type
Ford Transit
Registration date (year)
2009
Driver's licence
B
Gearbox
Manual
Number of gears
6
Fuel
Diesel
Fuel consumption per 100 km
8 l/100km
Mileage
200000-250000 km
Lenght in metres
4.86 m
Width in metres
1.97 m
Allowed total weight in tons
1.04 t
Performance in horse power
115 PS
Additional attributes
Aircon in the driver's cabin
Cruise control
Central locking
Show all

Equipment
Cooking
Grill
Gas cooker for outside
Single electric cooker
Show all
Transport
Roof rack
Water
Fresh water tank
Water canister
Camping furniture
Camping table
Camping chairs
Power
Cable reel (outside)
Extra battery
Power supply
Traveling and driving
Air conditioner
Radio
CD Player
Show all
Show complete categories

Extras
Innenreinigung
per booking
CHF 150 per booking
2x Bettdecke / Kissen + Bezüge inkl. Reinigung
per booking
CHF 50 per booking

Prices and discounts

Main season

Jul - Aug

Off season

May - Jun,

Sep - Oct

Winter season

Nov - Apr

Price per night CHF 95 CHF 95 CHF 80
Minimum rental period 2 Nights 2 Nights 2 Nights
Main season (Jul - Aug)
Price per night CHF 95
Minimum rental period 2 Nights
Off season (May - Jun, Sep - Oct)
Price per night CHF 95
Minimum rental period 2 Nights
Winter-season (Nov - Apr)
Price per night CHF 80
Minimum rental period 2 Nights
Discounts
15% Long-trip discount

Rental Terms
Unlimited free kilometers included per rental night
18 years minimum age of renter
Smoking not allowed in the vehicle
Animals are not allowed
Parking spot not available during rental
0 years length of driving license possession

Insurance
Roadside assistance
Not included in the price
Interior insurance
Not included in the price
Deductible (casco)
CHF 200
Deposit
CHF 1’000
Payment method of deposit
Cash
Bank transfer

Handover times
This vehicle allows early pickup / late dropoff at an extra cost.
Pickup times
Mon - Sun 06:00-22:00
Early Pickup
Pickup before 2 pm + CHF 47.50
Dropoff times
Mon - Sun 06:00-22:00
Late Dropoff
Dropoff after 11 am + CHF 47.50
Early Pickup
Pickup before 2 pm + CHF 47.50
Late Dropoff
Dropoff after 11 am + CHF 47.50
Pickup times Dropoff times
Mon - Sun 06:00-22:00 06:00-22:00

5/5 (12 Reviews)
Nicole
August 2021
Simon hat uns alles super erklärt. Sowie war er auch bei Fragen, sehr hilfsbereit und ausführlich. Einfach nur super. Übergabe und Rückgabe war tiptop:). Wir können es nur weiterempfehlen.
Lea
July 2021
War alles sehr unkomplziert und flexibel abgelaufen. Sehr sympathisch. Der Camper war mit allem ausgestattet, herrlich zum schlafen und genügend Stauraum! Sehr gerne wieder
Sabine
July 2021
Mega toller Van und mega tolle Vermieter. Sehr unkomplizierter und angehnehmer Kontakt. Das Fahrzeug war auch toll, und hat die Reise in die Bretagne ohne Zwischenfälle überstanden. Wir haben sehr gut geschlafen und hatten super Ferien. Merci dass ihr euer Camper vermietet!
Show more reviews

Simon & Michael
Private lender
Verified by MyCamper
Personal information checked Registration document checked
Languages
German English
Member since June 2020
Es gibt 194 Länder, ich will jedes davon sehen... Die ganze Welt voll Abenteuer, will so viel wie's geht erleben... Hi, mein Name ist Simon. Gerne ermögliche ich euch spontane oder lang ersehnte Ferien im gemütlich umgebauten Camper. Der "Nebenverdienst" möchte ich stets in den Camper investieren und so zum Beispiel eine Solaranlage für den Camper anzuschaffen. Helft mir dabei ;) Den ganzen Umbau des Campers findet Ihr auf Instagram (@fordunterwegs). Ich freue mich mit euch in Kontakt zu treten und dass unser Camper mit euch noch viele schöne Flecken dieser Erde entdecken kann.

Location
Bischofszell TG
You're going to receive the address when the booking is confirmed
CHF 95 per night
Min. 2 nights

Travel date

The lender has 24h to accept the booking request.
Do you have any questions? Contact the lender now

Stay safe

Additional drivers are covered for free at MyCamper
Roadside assistance and interior insurance can be added during checkout.