HOME RENT CHILLIBUS
Campervan
4 seats
4 sleeping spots

  • Binding booking request

    The lender has 24h to accept your booking request. More about booking method

  • Top Lender

    Top lenders have a high acceptance rate and very good ratings.

  • Standard cancellation policy

    Cancel for free up to 60 days prior to the trip. More about cancellation policy


Description

Mein VW-Bus «Chillibus» ist ein großartiges Fahrzeug für junge und junggebliebene Campingfreunde. Idealerweise für 2 Erwachsene und 2 Kinder/Jugendliche. Er bietet alles nötige was man für unterwegs benötigt. Für eine gemütlichen Start in Tag ist auch eine Espresso-Kaffeemaschine an Board. Die Faszination von kurzfristigen Ausflügen oder längerem Reisen ist mit diesem VW-Bus immer wieder ein erholsames Erlebnis. Mit der Solaranlage ist ein autarkes Campen jenseits der der offiziellen Plätzen möglich. Für mich war und ist es seither eine neue Form von Erholung. «Der Weg ist das Ziel» geniesse das Leben.


Vehicle
Brand, Type
VW T6.1 California Ocean 2.0 TDI Edition 4Motion
Registration date (year)
2020
Driver's licence
B
Gearbox
Automatic
Number of gears
7
Fuel
Diesel
Fuel consumption per 100 km
8 l/100km
Capacity of fuel tank
80 l
Mileage
0-50000 km
Lenght in metres
4.9 m
Width in metres
1.9 m
Allowed total weight in tons
3.08 t
Performance in horse power
150 PS
Cylinder capacity in litres
2 l
Additional attributes
Aircon in the driver's cabin
Rear view camera
Cruise control
Power steering
Four wheel drive
Auxiliary heating
Reverse parking system
Anti-skid-system
Central locking
Show all

Equipment
Bathroom
Outdoor shower
Cooking
Gas bottle
Grill
2-burner stove
Show all
Transport
Trailer hitch
Bike rack
Water
Fresh water tank
Waste water tank
Water canister
Camping furniture
Camping table
Camping chairs
Power
Cable reel (outside)
Power supply
Solar panel
Show all
Show complete categories

Extras
Fahrradträger (klappbar) für Anhängerkupplung
per night
CHF 14 per night
Innenreinigung
per booking
CHF 180 per booking

Prices and discounts

Main season

Jul - Aug

Off season

May - Jun,

Sep - Oct

Winter season

Nov - Apr

Price per night CHF 170 CHF 170 CHF 155
Minimum rental period 3 Nights 3 Nights 3 Nights
Main season (Jul - Aug)
Price per night CHF 170
Minimum rental period 3 Nights
Off season (May - Jun, Sep - Oct)
Price per night CHF 170
Minimum rental period 3 Nights
Winter-season (Nov - Apr)
Price per night CHF 155
Minimum rental period 3 Nights
Discounts
3% Last-minute discount
8% Long-trip discount
Surcharge
This vehicle can be booked for a short trip at an extra charge.
3 Nights
Surcharge 10%
Price per night CHF 187

Rental Terms
300 free kilometers included per rental night
25 years minimum age of renter
Smoking not allowed in the vehicle
Animals are not allowed
Parking spot available during rental
5 years length of driving license possession
Additonal rental conditions
Mehr gefahrene Km werden mit CHF 0.65 pro Km verrechnet
Sorgfaltpflicht der Einrichtungen sowie deren Sauberkeit ist erwünscht. Beschädigte sowie verloren gegangene Gegenstände oder unsachgemässer Umgang/ Handhabung werden nach Abklärung verrechnet.
Das ziehen von jeglicher Art von Anhängern ist nicht gestattet.

Insurance
Roadside assistance
Included in the price
Interior insurance
Not included in the price
Deductible (casco)
CHF 1’000
Deposit
CHF 1’200
Payment method of deposit
Cash
TWINT

Handover times
Pickup times
Mon - Sun 08:00-17:00
Dropoff times
Mon - Sun 08:00-17:00
Pickup times Dropoff times
Mon - Sun 08:00-17:00 08:00-17:00

5/5 (21 Reviews)
Peter
September 2021
Meine Frau, meine 6-monatige Tochter und ich waren 7 Tage mit dem Chillibus von Tobias unterwegs. Tobias hat uns seinen Bus grossartig erklärt und der Bus ist in einem top Zustand. Auch das Inventar lässt nichts zu wünschen übrig. Wir können den Bus nur weiterempfehlen und werden uns auch wieder bei Tobias melden, wenn wir wieder mal Campen gehen wollen.
Thomas
August 2021
Es war eine sehr angenehme, detailierte und hilfreiche Instruktion. Der Chilibus hat alles was man braucht und ist sehr angenehm für unterwegs. Alles hat einwandfrei funktioniert, auch der Veloträger ist einfach zur Handhabung. Im Allgemeinen verlief die Übergabe und Rückgabe sehr unkompliziert. Vielen Dank für dein Vertrauen Tobias. Gerne wieder!
Melissa
August 2021
Wir können nur sagen DANKÄ! Tobias hat uns seinen Camper super erklärt, besser geht es gar nicht. Er hat sich viel Zeit dafür genommen. Wir konnten ihn in den Ferien immer erreichen wenn was sein sollte. Es ist alles im Camper drinnen was man zum Campen braucht! Durch das Solar auf dem Dach wird das Campen noch spannender. Die 300km reichen weit aus. Tobias ist einfach nur ein super Typ. Wir hatten tolle 3 Wochen mit dem Chili-Bus & würden ihn sofort wieder nehmen. Danke no einisch :)
Show more reviews

Tobias
Private lender Top Lender
Verified by MyCamper
Personal information checked Registration document checked
Languages
German English
Member since June 2020

Location
Grosswangen LU
You're going to receive the address when the booking is confirmed
CHF 170 per night
Min. 3 nights

Travel date

The lender has 24h to accept the booking request.
Do you have any questions? Contact the lender now

Stay safe

Additional drivers are covered for free at MyCamper
Roadside assistance and interior insurance can be added during checkout.

Similar vehicles

Close to Grosswangen LU