HOME RENT CAMPERWILSON - T5 MIT HOCHDACH

CamperWilson - T5 mit Hochdach

Uster
Campervan
3 seats
2 sleeping spots
Marvin
Marvin

Description

Top ausgestatteter VW T5 mit Solarpower für volle Autonomie. Ich habe Wilson (www.instagram.com/camperwilson) im Januar 2019 als leeren Transporter gekauft und 5 Monate liebevoll umgebaut. Im Sommer war ich dann 3 Monate in Süd-Europa unterwegs. Er ist sehr gut ausgestattet und bietet Comfort für 2-3 Personen. 2 Solarpanel, eine 65L Kühlbox, 6 Steckdosen, 154Ah Batterie, Standheizung, Allrad, 1.40m Doppelbett mit weicher Matratze und Lattenrost, sehr viel Stauraum, Safe, Innenraum Stehhöhe von 1.88m, Hängematte, Pioneer Radio (Apple carplay/Android auto) mit sehr guten Eton Lautsprecher und Subwoofer, Rückfahrkamera etc. Für eine dritte Person ist noch ein Zelt mit Isomatte und Schlafsack verfügbar. Das Solarpanel und die Batterie haben auf meiner Reise vollkommen ausgereicht für Handy, Kühlbox, Laptop und Drohne, daher war ich meistens Wild-campen. Es freut mich, wenn der Bus gebraucht wird und nicht nur rum steht.


Vehicle
Brand, Type
VW T5
Driver's licence
B
Gearbox
Manual
Number of gears
6
Fuel
Diesel
Fuel consumption per 100 km
8.5 l/100km
Capacity of fuel tank
85 l
Mileage
250000-300000 km
Lenght in metres
5.4 m
Width in metres
2 m
Allowed total weight in tons
3.2 t
Performance in horse power
140 PS
Cylinder capacity in litres
2 l
Additional attributes
Aircon in the driver's cabin, Rear view camera, Cruise control, Four wheel drive, Reverse parking system, Auxiliary heating, Anti-skid-system, Power steering

Equipment
2 sleeping spots
Power supply, Solar panel, Cable reel, Extra battery
Cool box
Outdoor shower
Air conditioning
Heating
Curtains
USB, iPhone Connection, DVD Player, Radio, CD Player, MP3
Dishes
Camping table
Camping chairs
Fresh water tank
Winter ready
Water canister, Gas bottle, Gas cooker for outside, Cable reel, Carpet for tent, Camping light, Fire extinguisher, Hammock, Grill, Awning, Mosquito net

Terms
Main season (Jul - Aug)
135 CHF per night
Min. 7 nights
Off season (May - Jun & Sep - Oct)
115 CHF per night
Min. 7 nights
Winter-season (Nov - Apr)
105 CHF per night
Min. 7 nights
Discounts
10% Long-trip discount

Rental Terms
Free kilometers included per rental night
300 km
Animals allowed
By agreement
Smoking allowed
No
Minimum age of renter
20 Years
Minimum length of driver's licence possession
1 Year
Parking spot available during rental
Yes

Insurance
Insurance
MyCamper-Baloise insurance
Roadside assistance
Roadside assistance not included
Deposit
CHF 1,000
Deductible
CHF 200
Interior insurance
Optional
Payment method of deposit
Cash
TWINT
Bank transfer

Extras
Innenreinigung
CHF 100 per booking

Reviews

Noemi
October 2020
Wir waren 10 Tage mit Wilson in der Schweiz unterwegs. Hat alles an Ausstattung, was man sich wünschen kann. (inkl 2 eingebaute Bieröffner) Wilson kommt ohne Probleme jede Passstrasse rauf und lässt sich sehr angenehm fahren. Marvin hat uns alles super erklärt und war auch bei der Rückgabe extrem unkompliziert. Wollten ihn eigentlich gleich behalten.. (also Wilson) ;) gerne wieder!
Saskia
June 2020
Wir waren 12 Tage mit Wilson in der Schweiz unterwegs (abseits von Campingplätzen). Es hat uns an nichts gefehlt - der Bus ist supersuper ausgestattet, fährt sich sehr angenehm, hat genügend Stauraum, das Bett ist bequem - wir wollten ihn nicht mehr hergeben. Gerne wieder - Danke Marvin :)

Verified by MyCamper
  • Personal information checked
  • Phone number confirmed
  • Email address confirmed
  • Registration document checked
  • Verified user
Private lender

Marvin

Uster ZH

Verified by MyCamper
Ich war vor meinem Studium ein Jahr auf Weltreise und habe 2 Monate in Neuseeland mit einem Camper am meisten genossen. Daraufhin habe ich mir im Januar 2019 einen T5 Transporter mit Hochdach gekauft und ihn während 5 Monaten mit viel Liebe eigenständig ausgebaut. Im Sommer 2019 war ich 3 Monate in Südeuropa mit dem Camper unterwegs und möchte nun meine Freude an dem Camper teilen, da er meistens nur rumsteht.
Member since
November 2019
Language
EN / DE

Location

Uster ZH

You're going to receive the address when the booking is confirmed
CHF 105 per night
Min. 7 nights

Your Journey

A booking request is nonbinding and doesn't incure any costs

Stay safe


Additional drivers are covered for free at MyCamper

Roadside assistance and reduction of deductible can be added during checkout

Important information for the customer:
  • MyCamper AG, Steinenvorstadt 79, 4051 Basel, is a tied intermediary of Baloise Insurance Ltd for the insurance SHAREasy Drive.
  • Baloise Insurance Ltd assumes liability for negligence, mistakes and incorrect information in connection with the brokerage activities.
  • Customers can get in touch with Baloise Insurance Ltd directly: Aeschengraben 21, CH-4002 Basel, Customer Service 00800 24 800 800.
  • Customer data is collected by MyCamper AG for the concluding and processing of contracts, the processing of claims and individual product offers, and is passed on to Baloise Insurance Ltd exclusively for these purposes.