HOME RENT NORA - VW WEISS T4

Nora - VW weiss T4

Campervan
2 seats
2 sleeping spots
Darko
Darko

  • Instant booking

    This vehicle can be booked instantly without requiring approval from the lender. READ MORE

  • Top Lender

    Top lenders have a high acceptance rate and very good ratings.

  • Standard cancellation policy

    Cancel for free up to 60 days prior to the trip READ MORE


Description

Bist du auf der Suche nach unkomplizierten und authentischen Bus-Ferien? Dann ist meine Nora genau das Richtige für dich. Sie hat alles zu bieten, was du für einen Sommerurlaub am Strand oder einem Wanderausflug in die Berge brauchst. Verreise mit deiner besseren Hälfte und geniesst romantische Zweisamkeit. Mach einen Roadtrip mit einem Freund und erobere die Strassen oder verreise alleine und sei ungestört in der Natur. Der Camper Nora ist ein einfach ausgestatterter zuverlässiger Camper mit einem kleinem sparsamen Dieselmotor ohne jegliche Elektronik; so wie es früher einmal Standard war. Gerade das macht es bei diesem Camper aus. Manchmal ist weniger mehr! Übrigens hat Nora noch eine Zwillingsschwester, LORA und zwei grössere Schwestern LOLA und SINA... schaut sie in meinem Fahrzeugangebot an, wenn Nora in eurem gewünschten Zeitraum nicht verfügbar sein sollte. Melde dich, wenn du weitere Fragen hast per Nachricht. Ich freue mich, von dir zu hören!


Vehicle
Brand, Type
VW T4 1.9td
Registration date (year)
1998
Driver's licence
B
Gearbox
Manual
Number of gears
5
Fuel
Diesel
Fuel consumption per 100 km
7.5 l/100km
Capacity of fuel tank
80 l
Mileage
250000-300000 km
Lenght in metres
4.5 m
Width in metres
1.75 m
Allowed total weight in tons
2.58 t
Performance in horse power
68 PS
Cylinder capacity in litres
1.9 l
Additional attributes
Anti-skid-system, Power steering

Equipment
2 sleeping spots
Power supply, Solar panel, Extra battery
2-burner stove
Cool box, Fridge, Freezer
Outdoor shower
GPS, USB, Radio, iPhone Connection
Dishes
Camping table
Camping chairs
Bike rack, Roof rack, Trailer hitch
Fresh water tank
Winter tires
Fire extinguisher, Gas cooker for outside, Gas bottle, Camping light, Cable reel, Carpet for tent

Terms
Main season (Jul - Aug)
115 CHF per night
Min. 4 nights
Off season (May - Jun & Sep - Oct)
100 CHF per night
Min. 3 nights
Winter-season (Nov - Apr)
90 CHF per night
Min. 3 nights
Discounts
10% Long-trip discount
Surcharge
30% Surcharge for 2 rental nights
20% Surcharge for 3 rental nights

Rental Terms
Free kilometers included per rental night
Unlimited
Animals allowed
No
Smoking allowed
No
Minimum age of renter
18 Years
Length of driving license possession
0 Years
Parking spot available during rental
Yes
Additonal rental conditions
Fahrzeug wird sauber und vollgetankt an Mieter übergeben. Ebenso sauber und vollgetankt wird es zurückerwartet. Bettwäsche muss selber mitgenommen werden. Kissen und Decken sind vorhanden.

Insurance
Insurance
MyCamper-Baloise insurance
Roadside assistance
Roadside assistance not included
Deposit
CHF 300
Deductible (casco)
CHF 200
Interior insurance
Optional
Payment method of deposit
Cash
TWINT

Handover times
This booking may incur extra charges for early pickup and late dropoff.

Early Pickup

Pickup before 2 pm
+ CHF 57.50

Late Dropoff

Dropoff after 11 am
+ CHF 57.50
Pickup times Dropoff times
Monday 09:00 - 22:00 09:00 - 22:00
Tuesday 09:00 - 22:00 09:00 - 22:00
Wednesday 09:00 - 22:00 09:00 - 22:00
Thursday 09:00 - 22:00 09:00 - 22:00
Friday 09:00 - 22:00 09:00 - 22:00
Saturday 09:00 - 22:00 09:00 - 22:00
Sunday 09:00 - 22:00 09:00 - 22:00

Cancellation policy

Renters can cancel their booking free of charge up to 60 days before the start of the rental period. Up to 30 days before the start of the rental period, 60% of the rental fee will be charged to cover lender's fees, insurance costs and MyCamper service fees; less than 30 days before the start of the rental period, the full amount will be charged.


Booking method

With instant booking you can book the vehicle immediately without having to wait for an answer from the lender.


24 Reviews

Carole
July 2021
Super 1.5 Wochen mit Nora in Südfrankreich verbracht. Ist immer noch top zu fahren und ist alles da was man braucht! Auch die Kommunikation mit Darko war super - können wir nur weiter empfehlen! =D

Melvin
June 2021
Nora hat es auch in ihrem Alter noch über die schweizer Pässe geschafft. Darko war sehr freundlich und gab gute Instruktionen, alles sehr unkompliziert. Gerne wieder einmal!

Hannes
June 2021
Nora ist eine gutmütige, gut ausgerüstete Camperin, die uns zuverlässig ans Meer und in die Berge gebracht hat. Vermieter Darko war unkompliziert, sehr sympathisch und hat für unsere Reise alles nötige bereit gestellt. Danke vielmals!

SHOW MORE REVIEWS

Verified by MyCamper
  • Personal information checked
  • Phone number confirmed
  • Email address confirmed
  • Registration document checked
  • Verified user
Private lender

Darko

Winterthur ZH

Verified by MyCamper
Als leidenschaftlicher Vw Mechaniker, liebe ich es ältere Vw- Fahrzeuge zu reparieren und instandzuhalten . Über MyCamper kann ich meine Fahrzeuge, die ich am liebsten alle behalten und sammeln möchte, andern zur Verfügung stellen, damit sie auch gebraucht und bewegt werden. Ich freue mich dann darüber, wenn sie unterwegs sind und andern Freude bereiten. Natürlich sorge ich persönlich dafür, dass der Camper in einem mechanisch tadellosen Zustand ist, auch wenn er schon etwas älter ist und viele Kilometer hat. PS : meine Camper sind alle mit modernen , leistungsstarken Kühlschränken, die von Zusatzbatterien und Solaranlagen den Strom bekommen, ausgestattet. Auch mit Bluetooth ausgestattete DAB Radios sind mit an Bord.
Member since
July 2019
Language
DE / EN / FR

Location

Winterthur ZH

You're going to receive the address when the booking is confirmed
CHF 115 per night
Min. 4 nights

Travel date

Do you have any questions? Contact the lender now

Stay safe

Additional drivers are covered for free at MyCamper
Roadside assistance and reduction of deductible can be added during checkout