HOMEPAGE HIRE DOUGI
Campervan
4 seats
2 sleeping spots
Oliver
Oliver

Description

Dougi aka "The Beast", ist der perfekte kleine Begleiter. Zwar ist er nur minimal grösser als ein VW Bulli, wie wir dazu sagen "VW Bus auf Steroide", aber das macht einiges am Komfort im Platzverhältnis aus. Durch seine Kürze und Wendigkeit, bewegt er sich mit Leichtigkeit in Städten und fällt nicht sofort als Camper auf. Mit seinen großen Tank sind bei bewusster Fahrweise bis zu 1600 km möglich. Durch seine Solaranlage besteht die Möglichkeit auch einige Tage autark zu stehen. Ich könnte hier viel schreiben von seinen Qualitäten aber am besten macht man sich persönlich mit ihm vertraut.


Vehicle
Brand, Type
Fiat Ducato
Driver's licence
B
Gearbox
Manual
Number of gears
6
Fuel
Diesel
Fuel consumption per 100 km
9 l/100km
Capacity of fuel tank
130 l
Mileage
50000-100000 km
Lenght in metres
5 m
Width in metres
2.1 m
Allowed total weight in tons
3.5 t
Performance in horse power
120 PS
Cylinder capacity in litres
2.3 l
Additional attributes
Reverse parking system, Anti-skid-system, Central locking, Power steering, Cruise control

Equipment
2 sleeping spots
Solar panel, Extra battery, Power supply
2-burner stove
Fridge, Freezer
Sink
Tinted windows
Indoor table
MP3, CD Player, USB, AUX, GPS
Camping table
Camping chairs
Bike rack
Fresh water tank
Water canister, Awning

Terms
Main season (Jul - Aug)
150 CHF per night
Min. 2 nights
Off-season (May - Jun & Sep - Oct)
123 CHF per night
Min. 2 nights
Winter-season (Nov - Apr)
111 CHF per night
Min. 2 nights
Discounts
5% Long-trip discount

Rental Terms
Kilometres included
300 km
Animals allowed
By agreement
Smoking allowed
No
Minimum age of hirer
22 Years
Minimum length of driver's licence possession
2 Years
Parking spot available during rental
Yes

Insurance
Insurance
Liability coverage and comprehensive coverage by Allianz
Roadside assistance
Roadside assistance not included
Deposit
CHF 1,000
Deductible
CHF 1,000

Dates for handover
From to
Monday 06:00 08:00
Tuesday 18:00 22:00
Wednesday 06:00 08:00
Thursday 17:00 22:00
Friday 16:00 22:00
Saturday 09:00 13:00
Sunday 09:00 13:00

1 review

Malte
August 2019
Es hat alles hervorragend funktioniert. Der Camper ist in einem sehr guten Zustand und fährt einwandfrei. Die Kontaktaufnahme, bzw. die Übergabe mit Olli war sehr angenehm und unkompliziert.

Verified by MyCamper
  • Personal information checked
  • Phone number confirmed
  • Email address confirmed
  • Registration document checked
  • Verified user
Owner

Oliver

Rothenburg LU

Verified by MyCamper
Mein Name ist Oliver oder einfach Olli. Wenn es eins gibt, dann ist es Reisen und mit Dougi haben wir schon so einige Touren gemacht. Leider ist aufgrund einer Weiterbildung und der Arbeit aktuell nicht möglich, meine Reisewünsche komplett auszuleben und Dougi vermisst die einsamen Strassen, naturnahen Stellplätze oder besser einfach das Sein. Damit Dougi trotzdem das Abenteuer erleben kann, denn er wurde dafür erschaffen, möchte ich es hiermit ermöglichen mit einen treuen, zu verlässlichen Begleiter aufzubrechen und seine eigenen Erlebnisse erschaffen.
Member since
June 2019
Language
DE / EN

Location

Rothenburg LU

You're going to receive the address when the booking is confirmed
CHF 123 per night
Min. 2 nights

Your Journey

Instant booking
The booking will be bindingly completed in the next step.

Stay safe

This vehicle is covered by the Allianz-MyCamper insurance solution

Additional drivers are covered for free at MyCamper

Roadside assistance and retention warranty can be added during checkout