HOMEPAGE HIRE DIESELKESSEL
Motorhome
3 seats
3 sleeping spots
Jörg
Jörg

Description

Das Fahrzeug ist für Familien, Freunde und Paare - eigentlich für alle geeignet. Der Motor ist stark und hat in jeder Situation genügend Kraftreserve. Mottorradträger und Fahrradträger sind montiert für 5 Velos - oder für 1 Motorrad/Roller und 3 Velos. Egal ob ans Nordkap oder auch ein Rock Festival im Sommer - der DieselKessel ist für jedes Abenteuer gut. Rauchen im Camper ist leider nicht erlaubt.


Vehicle
Brand, Type
Renault Knaus Tabbert 120 dCi
Driver's licence
B
Gearbox
Automatic
Number of gears
6
Fuel
Diesel
Fuel consumption per 100 km
10 l/100km
Capacity of fuel tank
90 l
Mileage
50000-100000 km
Lenght in metres
7.12 m
Width in metres
235 m
Allowed total weight in tons
3.5 t
Performance in horse power
150 PS
Cylinder capacity in litres
2.5 l
Additional attributes
Aircon in the driver's cabin, Auxiliary heating, Rear view camera, Cruise control, Anti-skid-system, Power steering, Central locking

Equipment
3 sleeping spots
Power supply, Heavy current connection, Extra battery, Cable reel
3-burner stove
Fridge, Freezer
Sink
Toilet, Shower, Basin
Heating
Roller blinds, Curtains
Indoor table
Radio, USB, CD Player, MP3, iPhone Connection, TV, DVD Player
Dishes
Camping table
Camping chairs
Bike rack
Fresh water tank, Waste water tank, Warm water
Winter ready, Winter tires, Double bottom, Heat-absorbing glass
Levelling ramp, Awning, Camping light, Fire extinguisher, Cable reel, Gas bottle

Terms
Main season (Jul - Aug)
139 CHF per night
Min. 3 nights
Off-season (May - Jun & Sep - Oct)
111 CHF per night
Min. 2 nights
Winter-season (Nov - Apr)
99 CHF per night
Min. 2 nights
Discounts
10% Long-trip discount

Rental Terms
Kilometres included
300 km
Animals allowed
By agreement
Smoking allowed
No
Minimum age of hirer
21 Years
Minimum length of driver's licence possession
2 Years
Parking spot available during rental
Yes

Insurance
Insurance
Liability coverage and comprehensive coverage by Allianz
Roadside assistance
Roadside assistance not included
Deposit
CHF 1,000
Deductible
CHF 1,000

Extras
Ultra Silent Sinus Generator 2kw
CHF 100 per booking
Endreinigung
CHF 250 per booking
Weber Campingrill (tragbar)
CHF 20 per booking
Teufel Rockster Air (2 Stück)
CHF 150 per booking
Tristar Kompressor-Kühlbox 42 L
CHF 35 per booking

Dates for handover
From to
Monday 06:00 22:00
Tuesday 06:00 22:00
Wednesday 06:00 22:00
Thursday 06:00 22:00
Friday 06:00 22:00
Saturday 06:00 22:00
Sunday 06:00 22:00

1 review

Ro
July 2019
Wir hatten mit dem Dieselkessel eine abenteuerliche und schöne Reise. Das hintere Bett war perfekt für unsere 2-Jährige, da der aufklappbare Teil zum Stauraum gleich als Schutz diente damit sie nicht rausfallen konnte. Zum Fahren super spassig und bequem. Einzig die Wasserpumpe machte uns entwas zu schaffen, weil sie nicht immer einwandfrei funktionnierte, diese wird nun jedocg gleich ersetzt. Die Übergaben waren unkompliziert und wir konnten Jörg jederzeit kontakieren, auch während der Reise. Sehr lobenswert: weder wegen der massiven Verspätung bei der Rückgabe noch wegen der überschrittenen Km sind uns zusätzliche Kosten verrechnet worden. Wir empfehlen den Diesel-Kessel und Jörg gerne weiter! Danke Diesel-Kessel für die tolle Reise!

Verified by MyCamper
  • Personal information checked
  • Phone number confirmed
  • Registration document checked
  • Verified user
Owner

Jörg

Langnau BE

Verified by MyCamper
Ich bin ein ziemlich erfahrener Camper der gern auch anderen die Möglichkeit geben möchte, eine wunderschöne Zeit auf Rädern zu erleben. Mich stört es auch nicht, wenn man meine momentan 3 Camper für Festivals oder ähnliches "entführt". Alle Camper sind nicht mehr "taufrisch" - aber mit neuester Technik und einem kräftigen Audiosystem ausgestattet. Preislich bewege ich mich eher im günstig/erschwinglichen Bereich. Meine Hauptzielgruppe sind kostensensible Familien und Personen die auf sehr hohen Komfort, zu Gunsten von bezahlbaren Preisen, verzichten möchten.
Member since
May 2017
Language
DE / EN

Location

Langnau im Emmental BE

You're going to receive the address when the booking is confirmed
CHF 111 per night
Min. 2 nights

Your Journey

Instant booking
The booking will be bindingly completed in the next step.

Stay safe

This vehicle is covered by the Allianz-MyCamper insurance solution

Additional drivers are covered for free at MyCamper

Roadside assistance and retention warranty can be added during checkout