HOMEPAGE HIRE MORPHEUS
Others
9 seats
4 sleeping spots
Ralph
Ralph

Description

Mein Name ist Morpheus und ich bin ein Land Rover Defender 110 mit einem einfachen elementaren Innenausbau. Je nach deinem Wunsch, kann ich mich drinnen von 2 bis 9 Sitzplätze oder mit einer Liegefläche für eine oder zwei Personen einrichten (65/130x200cm). Oben habe ich ein Dachzelt, mit einer Liegefläche von 180x210cm. Ich mag es minimalistisch, jedoch habe ich auch ein paar Luxus-Zubehörs wie eine Standheizung, Solarstrom und Extra-Batterie, oder wenn gewünscht einen Kühlschrank.


Vehicle
Brand, Type
Land Rover Defender 110
Driver's licence
B
Gearbox
Manual
Number of gears
5
Fuel
Diesel
Fuel consumption per 100 km
10.5 l/100km
Capacity of fuel tank
122 l
Mileage
150000-200000 km
Lenght in metres
4.6 m
Width in metres
1.79 m
Allowed total weight in tons
2.95 t
Performance in horse power
122 PS
Cylinder capacity in litres
2.5 l
Additional attributes
Aircon in the driver's cabin, Power steering, Four wheel drive, Auxiliary heating, Anti-skid-system

Equipment
4 sleeping spots
Power supply, Solar panel, Extra battery, Cable reel
1-burner stove
Fridge
Heating
Curtains
USB, AUX, iPhone Connection, Radio, CD Player, MP3
Dishes
Camping table
Camping chairs
Bike rack, Roof rack, Trailer hitch
Winter ready, Snow chains, Winter tires
Water canister, Hammock, Cable reel, Gas cooker for outside, Grill

Terms
Main season (Jul - Aug)
145 CHF per night
Min. 7 nights
Off-season (May - Jun & Sep - Oct)
145 CHF per night
Min. 3 nights
Winter-season (Nov - Apr)
145 CHF per night
Min. 3 nights
Discounts
15% Long-trip discount

Rental Terms
Kilometres included
250 km
Animals allowed
By agreement
Smoking allowed
No
Minimum age of hirer
22 Years
Minimum length of driver's licence possession
2 Years
Parking spot available during rental
Yes
Additonal rental conditions
250km/Mietnacht sind inbegriffen - solltest du im Durchschnitt für die gesamte Reise mehr km fahren, kommen -.75/km dazu.

Insurance
Insurance
Liability coverage and comprehensive coverage by Allianz
Roadside assistance
Roadside assistance not included
Deposit
CHF 1,000
Deductible
CHF 1,000
Payment method of deposit
Cash
Bank transfer
TWINT

Extras
SUP
CHF 150 per booking

reviews

Bruno
August 2019
Excellent Experience with Ralph as a renter and with the Defender.
Dominique
August 2019
Von A-Z unkompliziert, fair und sympathisch. Schnelle und total verständliche Übergabe. Der Camper war in gutem Zustand, alles wie auf der Seite versprochen. Dachzelt war super schnell auf- sowie abgebaut und isoliert perfekt. Wir hatten während unserer Reise jederzeit die Möglichkeit den Vermieter direkt zu kontaktieren, danke dafür Ralph :) Wir träumen bereits davon, die nächste Reise mit diesem tollen Landrover anzutreten :) Danke vielmals Ralph :)

Verified by MyCamper
  • Personal information checked
  • Phone number confirmed
  • Email address confirmed
  • Registration document checked
  • Verified user
Owner

Ralph

Hildisrieden LU

Verified by MyCamper
Hallo! Sein oder nicht Sein - da wähle ich zu Sein :-) Und sonst bin ich ein Mann und Vater von zwei Töchtern. Reisen und das Leben in vielen Bereichen zu (er)leben ist was ich gerne tue - Zeit in der Natur zu verbringen ist mir dabei wichtig. In meinem Hauptjob arbeite ich als Elektro-Ingenieur in der Medizintechnik - auch dies bringt mich etwas auf Reisen. Als Nebenjob coache ich Leute. Das Leben ist hier und jetzt, denn Morgen kann schon alles anders sein :-)
Member since
March 2019
Language
DE / EN

Location

Hildisrieden LU

You're going to receive the address when the booking is confirmed
CHF 145 per night
Min. 3 nights

Your Journey

A booking request is nonbinding and doesn't incure any costs

Stay safe

This vehicle is covered by the Allianz-MyCamper insurance solution

Additional drivers are covered for free at MyCamper

Roadside assistance and retention warranty can be added during checkout